Vrijgezellenfeest organiseren

Vrijgezellenfeest organiseren: in 10 stappen een perfecte dag in Amsterdam

Het moment is aangebroken, je beste vriend(in) gaat trouwen! Maar nu, het vrijgezellenfeest organiseren. Aan jou de taak om te zorgen dat iedereen een geweldige dag beleeft en tevreden is.

De kans is echter groot dat je nog nooit eerder een vrijgezellenfeest hebt gepland. Maar maak je geen zorgen, in dit artikel vertellen we hoe jij in 10 stappen het perfecte vrijgezellenfeest in Amsterdam organiseert!

Ben je op zoek naar de leukste dagactiviteiten? Bekijk dan direct vrijgezellenuitjes pagina.

Stel een vrijgezellenfeest organisatie samen

1: Stel een feestcomité samen

Een vrijgezellenfeest organiseren dat in geen enkel opzicht verkeerd mag lopen en waarbij je iedereen tevreden moet houden, is zwaar en doe je beter niet alleen.

Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden. Kies daarom een selectief groepje aan betrouwbare mede-organisatoren . Je zult dankbaar zijn voor die paar helpende handen!

2: Organiseer verstandig, prik een slimme datum

Een vrijgezellenfeest organiseren beslaat meer dan alleen uitgaan. Het draait volledig om plannen, dus neem minstens drie maanden van tevoren de tijd om alle behoeften en wensen van de genodigden volledig te begrijpen. Voordat je een datum vastlegt, zorg ervoor dat je de beschikbaarheid van iedereen bekijkt.

Daarnaast is het ook belangrijk dat je rekening houdt met de data van evenementen in Amsterdam. Onze hoofdstad is the-place-to-be voor toeristen en barst van leuke en interessante evenementen. Ideaal dus om een festival uit te kiezen als dagactiviteit! Plan je het bijwonen van een festival, zorg dan wel dat het binnen het tijdschema valt. Agenda’s kunnen snel vol lopen en andere activiteiten in de war sturen.

Communicatie is key

3: Communicatie is key: houd iedereen op de hoogte

Vergeet de walkie talkies! Vandaag bestaan er andere en nog betere manieren om optimaal te communiceren.

Je kunt bijvoorbeeld een WhatsApp groep oprichten om met alle genodigden te communiceren. Een ideale manier om elkaar van te voren beter te leren kennen en ideeën uit te wisselen. Raak je tijdens de dag van het gebeuren iemand van de groep kwijt, dan is het zelfs handig om een live locatie te delen.

Bovendien is het de ideale manier om uitnodigingen te versturen (als je milieubewust bent) en nadien de foto’s van het coolste vrijgezellenfeest met elkaar te delen. Wat je absoluut niet doet, is de bruid/ bruidegom betrekken in de communicatie! Het is de taak van alle genodigden om hem of haar op het verkeerde been te zetten en hier niet vanaf te wijken tot het feest plaatsvindt.

Een goede communicatie met alle betrokken partijen is dus belangrijk om goed voorbereid op pad te gaan! Zoals ook met de organisaties waar je die dag mee zult samenwerken. Laat hen vooraf weten dat je een vrijgezellenfeest organiseert met een druk programma, zodat ze daar rekening mee kunnen houden.

Vrijgezellenfeest activiteit

4: Ga slim om met je gestelde budget

Zoek meteen uit wat het budget van de groep is! Doe je dit niet, dan loop je het risico om groepsleden te verliezen, omdat de activiteiten veel verder gaan dan hun financiële middelen. Het is dus belangrijk dat je mensen vraagt wat ze willen uitgeven. Willen jullie allemaal stevig uit de bol gaan? Amsterdam heeft heel wat leuke activiteiten voor ieders budget.

Een heel belangrijke factor in het opstellen van het budget is het behouden van de kwaliteit van (hopelijk) het enige vrijgezellenfeest van jouw beste vriend(in). Durf dus ook zelf beslissingen te nemen over welk budget er gesteld zal worden!

5: Kies een leuke dagprogramma

Nu jullie weten wie er meegaat, wanneer het feest zal plaatsvinden en wat jullie budget is, is het tijd om aan de opstelling van het dagprogramma te beginnen.

Een belangrijke vraag: wanneer gaan jullie starten? Gaan jullie ’s morgens al beginnen of in de namiddag pas? Willen jullie een sportieve activiteit ondernemen of staan jullie meer open voor een ontspannende activiteit?

In Amsterdam kun je een hoop dingen doen die je nog niet eerder hebt gedaan. Het is goed om uit je comfortzones te komen en iets nieuws te ervaren, maar opnieuw is een goed overleg met de groep van groot belang. Jullie willen immers dat iedereen een fantastische dag beleeft en zich rot amuseert! Een Klassieker die het écht bij iedereen goed doet is de Borrelboot, onbeperkt drinken en genieten van onze mooie hoofdstad.

Maak het diner niet te moeilijk

Regel het diner, maar maak het niet te ingewikkeld

Overdag kan het al redelijk zwaar worden met de vermoedelijk rijk vloeiende drankjes. Beslis of het nodig is om nadien nog uitgebreid te gaan eten (ook met het oog op het budget). Een mooie middenweg is om een activiteit met eten te combineren, bijvoorbeeld met een onvervalste BBQ boot.  Toch liever uit eten, reserveer dan tijdig het restaurant!

Het avondprogramma

Ongeacht de losbandigheid van de toekomstige bruid of bruidegom, kies een dansclub niet als enige locatie. Je zult een manier moeten vinden om het gedenkwaardig te maken. Als je niet voor alledaagse dingen kiest, zal het feest immers niet onder het tapijt worden geveegd, maar wel een oude knapperige herinnering blijven voor iedereen.

Welke kleren draagt de vrijgezel

8: Beslis wat je gaat dragen

Zijn jullie meer van het ‘doe normaal dan doe je al gek genoeg’ of kan het voor jullie niet gek genoeg klinken? Ben je van plan om je beste vriend(in) in een gekke outfit te steken (en misschien wel jullie allemaal), houd dan rekening met de locaties die je uitkiest. Op het rembrandplein kunnen jullie alvast volledig maf doen en uit de bol gaan, maar bepaalde clubs zullen jullie niet binnenlaten. Beslis dus op voorhand wat jullie gaan dragen en kies bijpassende activiteiten en locaties. Het dragen van gelijke t-shirts klinkt als een goed idee, maar er zijn nog andere opties zoals allerlei gekke kostuums die je kan huren of kopen. Het belangrijkste is dat iedereen zich comfortabel voelt met de gekozen outfit.

9: Wel of geen opdrachten? Ken je publiek

Iedere aanstaande bruid en bruidegom heeft recht op een spetterende ‘bachelors party’.  Daar horen uiteraard een paar leuke opdrachten bij, maar ken je publiek.

Sommige houden ervan om helemaal los te gaan en de meest gênante situaties te creëren,  anderen houden het liever bij een onschuldig drankspelletje. Wat jullie voorkeuren ook zijn, we hebben een uitgebreide lijst opgesteld met opdrachten voor mannen en opdrachten voor vrouwen.

Maak het feest persoonlijk

10: Wees creatief en geef het feest een persoonlijk tintje

Door je feest een persoonlijk tintje te geven maak je het altijd uniek. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een quiz met de leukste herinneringen die jullie delen met de vrijgezel.

Wat het ook altijd goed doet is jullie  favoriete liedjes samen zingen. Dit kan je ook combineren met het zingen van klassieke smartlappen op de smartlappenboot.

Plezier gegarandeerd en verzekerd van  een unieke sfeer en omgeving! 

D-day van het vrijgezellenfeest

Hoewel een vrijgezellenfeest een goede organisatie vereist en stressvol kan zijn, vergeet vooral niet het meest essentiële: plezier maken! Jouw organisatie is compleet en vandaag is de dag van ontlading aangebroken en te genieten van een perfect georganiseerd feest. 

Wij wensen jullie alvast tonnen plezier! Als we je nog ergens bij kunnen helpen neem dan vrijblijvend contact met ons op. We staan voor je klaar!